مرکز آموزش بازرگانی کاشان

کسب و کار

دوره مدیریت فروش

پیشی گرفتن میزان عرضه بر مقدار تقاضا، پیشرفت روز افزون تکنولوژی، تنوع پذیری سلایق و علایق و لازمه تطبیق آن بر ارائه خدمات، رابطه مستقیم بازار با مناسبات سیاسی، تعاملات اجتماعی و روابط حاکم بر جریانات اقتصادی و عامل های دیگر، این ضرورت را ایجاد کرده تا به منظور کسب موفقیت و سرمایه‌گذاری ایمن، پر سود و زود بازده به مقوله “فروش” با دید “مهندسی و علمی” نگریسته شود. امروزه، برخوردی سنتی با فروش در فعالیت‌های تجاری، به معنای از دست دادن فرصت های بازار رقابتی است که تبعات ناخوشایند آن قابل جبران نخواهد بود.
مهندس فروش با تجزیه و تحلیل روندهای فروش در گذشته، تجزیه و تحلیل عملیات و اقدامات رقبا، بررسی عملکرد و رفتار فروشندگان متناسب با فروشندگان حرفه ای عصر رقابتی، ارتباط مستمر با واحد تحقیقات بازاریابی جهت اطلاع از ارزیابی رضایت مشتریان از محصولات و خدمات شرکت و عملکرد فروشندگان و …، همچنین تماس با مشتریان و مشاهده رفتار انها در ارتباط با شرکت، به تجزیه و تحلیل روندهای فروش آینده شرکت پرداخته و راهکارهای سازنده برمبنای تکنیک های علمی ارائه می کند.