نوین تجارت
توضیحات :
( N LP) برنامه ریزی عصبی کلامی یک مدل رفتاری موثر و برنامه ریزی شده است که به افراد کمک میکند تا جهان را خاصتر و بهتر ببینند، لمس کنند و احساس نمایند. این علم بر اساس خودآگاهی، ارتباط موثر و تغییر صحیح الگوهای رفتاری و ارتباطی افراد را به سمت موفقیت میکشاند. هدف اصلی ان ال پی بهبود رفتارها و نگرشهای شما نسبت به موفقیت در زندگی است. این علم به شما کمک میکند تا به نگرش خوبی نسبت به جهان برسید، موفق شوید، الگوی موفقیت خود را ساخته و آنرا تکرار کنید.
NLP مخفف کلمات زیر است:
- Neuro: اولین حرف از این عبارت است که بیان کننده نقش سیستم عصبی در همکاری با حواس پنجگانه و ضمایر خودآگاه و ناخودآگاه برای کسب اطلاعات و بررسی آنها از دنیا است.
- Linguistic: این کلمه تاثیر کلام و زبان را در برقراری ارتباط بهتر و درک صحیح از ارتباطات نشان میدهد.
- Programming: سومین حرف از NLP نشان دهنده وجود برنامه برای سازماندهی و مدیریت صحیح افکار و کلام و متعادل ساختن تاثیر این دو بر یکدیگر است.
این سه کلمه در کنار هم علم ارزشمند برنامه ریزی عصبی زبانی را به وجود آورده اند. بدیهی است که علم برنامه ریزی عصبی کلامی در صورت وجود این سه عامل کنار هم کاربرد خواهد داشت؛ بنابراین حتی اگر یکی از عوامل ذکر شده در آن رعایت نشود، پیاده سازی روشهای ان ال پی به درستی انجام نخواهد گرفت.
NLPبرنامه ریزی عصبی کلامی به شما یاد میدهد تا بفهمید از یک موقعیت خاص چه نتیجهای میخواهید و بعد ببینید که آیا دارید به طرف آن نتیجه حرکت میکنید یا در حال دور شدن از آنید. این رویکرد به شما یاد میدهد که چگونه در زمینه عوض کردن رفتارتان انعطافپذیر باشید و در آخر، نتایج دلخواهتان را به دست بیاورید. مثلا فرض کنید میخواهید در باب یک قرارداد کاری یک مذاکره موفق داشته باشید. با استفاده از برنامه ریزی عصبی کلامی (ان ال پی)، میتوانید از آنچه که میگویید و مدل گفتنتان آگاهی بیشتری پیدا کنید و بفهمید آیا طرف مقابل به سخنرانی شما جذب شده یا نه. وقتی که این آگاهی را کسب کردید، میتوانید رفتار و گفتارتان را اگر لازم بود تغییر دهید و به این ترتیب با موفقیت به هدفتان برسید.
بگذارید مثال دیگری بزنم. در میانهی یک بحث جدالبرانگیز، NLP )برنامه ریزی عصبی کلامی) میتواند به کمک شما بیاید تا درکتان از موقعیت را عوض کرده و خودتان را به جای طرف مقابلتان بگذارید. این کار به شما کمک میکند تا آنها را بهتر متوجه شوید و انگیزهها و دلیل حرفهاشان را بهتر بفهمید. همچنین وقتی که قصد جمعبندی بحث را دارید، میتوانید به جای اینکه فوری با نتیجه نهایی موافقت کرده و یا سراغ جزئیات بروید، از NLP )ان ال پی) کمک بگیرید تا نگاهی از بالا به کل قضیه داشته و درکی از کلیت بحث به دست آورید.
ان ال پی میتواند به افزایش اعتماد به نفس برای سخنرانی در جمع هم کمک کند. اگر زمانی که اعتماد به نفس کافی دارید، حالتهای درونیتان را بکاوید و از آنها آگاه شوید، میتوانید بین این تصاویر و هیجانات و موقعیتهایی که در آنها زیاد به خودتان اطمینان ندارید، تداعی ایجاد کنید. ذهن به طور ناخودآگاه این تغییرات جزئی را درک کرده و اعتمادبهنفستان را بالا میبرد.
این علم به طور شگفت انگیزی باعث پویایی عملکرد متقابل بین ذهن و زبان شده و چگونگی اثر گذاری این دو فاکتور مهم بر رفتار و نگرش را توضیح میدهد. درواقع این علم وسیلهای برای مدیریت ذهن و در دست گرفتن کنترل آن است. همچنین ان ال پی کمک بسیاری به درک ضمیر ناخودآگاه و شناخت کافی از آن در وجودمان میکند.
بگذارید به طور سادهتری به قضیه نگاه کنیم. فرض کنید با یک شخص ناشنوا در حال گفتگو هستید اما زبان اشاره مخصوص ناشنوایان را بلد نیستید؛ بنابراین ممکن است با زبان اشاره چیزی به وی بگویید که اشتباه باشد و او را ناراحت کند در حالی که قصد شما انتقال پیام دیگری بود. ضمیر ناخودآگاه نیز بدین صورت است. علم ان ال پی به شما زبان مغز، ضمایر خودآگاه و ناخودآگاه را خواهد آموخت تا پیامی که مد نظر شماست به طور صحیح و کامل به مغز و ضمیر ناخودآگاه منتقل شود و بازخورد خوبی از آن حاصل شود. ان ال پی به طور کلی سبب موارد زیر میشود:
برنامه ریزی مجدد ذهن
تغییر دیدگاههای قدیمی
ایجاد نگرش تازه و هوشمند در زندگی
کنترل احساسات و عواطف
کنترل گفتگوی ذهنی
ترک عادات بد
تجدید نظر در ارزشها و باورها
ایجاد تواناییهای ذهنی خودآگاه و ناخودآگاه جدید
غلبه بر احساسات بد و فراموشی خاطرات بد گذشته
بدون محدودیت
پخشان ملايي
سوابق تدريس دانشگاهي:
دانشگاه پيام نور ٨٧ تا ٩٧
دانشگاه آزاد اسلامي ٩٢ تا ٩٥
دانشگاه علمي كاربردي ٨٦ تا... ادامه دارد
دانشگاه علامه طباطبائي DBA) - طراحي استراتژي هاي منابع انساني (دوره
دانشگاه علمي كاربردي )ويژه مدرسان(- دوره TTT
هوش هيجاني وتاثيرآن درارتباطات (مدرسان دانشگاه علمي- كاربردي)
سوابق تدریس سازمانی :
ردیف |
عنوان دوره |
شرکت |
1 |
مديريت ارتباطات انساني و رفتار سازماني |
خدمات فني رنا(٤ دوره) |
2 |
مديريت ارتباطات انساني و رفتار سازماني |
شرك بم خودرو ( ٤ دوره) |
3 |
مديريت ارتباطات انساني و رفتار سازماني |
شركت ايساكو(٢ دوره) |
4 |
مديريت ارتباطات انساني و رفتار سازماني |
شركت سايپا يدك( ٢ دوره) |
5 |
مديريت ارتباطات انساني و رفتار سازماني |
شركت پخش استان گيلان |
6 |
مديريت ارتباطات انساني و رفتار سازماني |
فروش سايپا(٢ دوره) |
7 |
مديريت و اصول سرپرستي |
شركت آريا ديزل |
8 |
مديريت و اصول سرپرستي |
شركت سايپا |
8 |
مديريت و ا ول سر پرستي |
به دعوت موسسه وارثان صنايع پيشرو |
9 |
اصول و فنون مذاكره |
شركت بم خودرو(٥ دوره) |
10 |
اصول و فنون مذاكره |
موسسه آموزشی مهر |
11 |
اصول و فنون مذاكره |
شركت ايساكو( ٣ دوره) |
12 |
اصول و فنون مذاكره (مجازی) |
شركت سايپا يدك از سال ٩٣ تاكنون ادامه دارد
|
13 |
اصول و فنون مذاکره |
شرکت خدماتی فنی رنا (2 دوره) |
14 |
مدیریت ارتباط با مشتریان CRM |
شرکت رامک یدک |
15 |
مدیریت ارتباط با مشتریان CRM |
شرکت کرمان موتور |
16 |
مدیریت ارتباط با مشتریان CRM |
شرکت ایساکو |
17 |
کارگاه آموزشی استاندارد 10015 |
شرکت کرمان موتور |
18 |
کارگاه آموزشی استاندارد 10015 |
مجموعه وابسته به صنایع دفاع |
19 |
مدیریت دانش |
شرکت آبادراهان پارس (2 دوره) |
20 |
مدیریت دانش |
شرکت شوفاژ کار |
21 |
کارگاه مستندسازی تجربیات |
مدیریت اکتشاف - نفت |
22 |
مدیریت منابع انسانی |
پتروشیمی سنندج |
23 |
کارگاه فنون و تکنیک های تدریس ویژه کارشناسان فنی |
شرکت سایپا یدک |
24 |
کارگاه کوچینگ و مربی گری (تربیت بدنی) |
شرکت رنا |
25 |
نقش آموزش در زنجیره خدمات پس از فروش |
سخنران تور تعالی – سایپا یدک |
26 |
کارگاه آموزشی تبلیغات موثر (مقطع ارشد MBA) |
مدرسه مدیریت عالی کرج |
27 |
کارگاه آموزشی NLP |
دانشگاه پیام نور بانه (3 دوره) |
28 |
گزارش نویسی (مجازی) |
سایپا یدک |
29 |
مسئولین پذیرش (مجازی) |
سایپا یدک |
30 |
آشنایی با مفاهیم بازاریابی و تغییرات بازار |
خدمات فنی رنا |
31 |
مهارت ارتباط با مشتری |
شرکت پخش رافونه (سه دوره) |
32 |
مهارتهای ارتباطیو مدیریت برخود |
صنایع وابسته به دفاع |
33 |
تسهیل گری آموزشی در استقرار سیستم های کیفیت |
شرکت بازرگانی و مهندسی ایران |
34 |
کارگاه اصول فنون و مذاکره |
طیف سایپا |
35 |
رفتار و تعامل سازمانی |
ستاره سفیران (مدیران) |
36 |
مدیریت منابع انسانی برای مدیران غیر منابع انسانی |
شرکت بتصا |
37 |
ارتباط با مشتریان |
شرکت خدمات فنی رنا |
38 |
رفتار سازمانی و روابط انسانی |
طیف سایپا (2 دوره) |
39 |
بالندگی شغلی ، فردی و سازمانی |
شرکت وارثان |
40 |
تکنیک های تدریس (مدرسان دانشگاه علمی - کاربردی) |
علمی کاربردی صنایع تهران |
41 |
آشنایی با فرآیند های آموزش |
شرکت اید |
42 |
مدیریت زمان |
سایپا یدک |
43 |
مدیریت ارتباط با مشتریان |
رامک یدک |
44 |
فرایند استاندارد سازی و نیازسنجی آموزشی |
شرکت مینو |
45 |
منتور و نقش آن در فرآیند انتقال دانش ضمنی |
شرکت رنا |
46 |
فرآیند نیازسنجی آموزش بر اساس رویکرد دبکوم |
شرکت رهپویان |
47 |
تکنیک ها و فنون مذاکره |
شرکت ساپل |
48 |
مصاحبه با رویکرد شایسته محور CBl |
گروه صنعتی انتخاب |
49 |
کوچینگ و مربی گری |
سایپا یدک (2 دوره) |
50 |
طبقه بندی مشاغل بر اساس مدل هی گروپ |
پتروشیمی باختر |
51 |
عوامل موثر بر ارتقاء زنان (سمینار) |
بانک ملت |
52 |
NPL و مدیریت بر رفتار |
ایساکو |
53 |
مدیریت و اصول سرپرستی |
کیش اسپارک |
54 |
مهارت های برقراری ارتباط موثر |
گروه مپنا – شرکت توگا |
55 |
آموزش برای آموزش دهندگان TTT |
شرکت کناف |
56 |
معرفی (لانچ محصول) |
شرکت پنبه ریز |
57 |
اخلاق حرفه ای در حرفه پرستاری |
اکسیر دانش |
58 |
موهبت آرامش درون با تاسی از NLP |
شرکت پاکشو |
59 |
مهارت های برقراری ارتباط موثر |
گروه مپنا – شرکت توگا |
60 |
تفکر سیستمی |
بانک مرکزی |
61 |
تربیت ارزیاب کانون های ارزیابی و توسعه مدیران |
شرکت توف |
62 |
نظام آراستگی |
شرکت توف |
63 |
مدیریت و اصول سرپرستی |
اکسیر دانش |
64 |
کار تیمی براساس مدل بلبین |
چینی زرین |
65 |
اصول مدیریت و سرپرستی |
چینی زرین |
66 |
تجزیه و تحلیل شغل |
مرکز مدیریت دولتی |
67 |
فرایند طراحی شغل و باز تعریف مشاغل |
پتروشیمی سنندج |
68 |
طبقه بندی مشاغل |
بانک تجارت |
69 |
مبانی برنامه ریزی نیروی انسانی |
سازمان پژوهش و برنامه ریزی – نشر کتاب |
70 |
ارتقاء سلامت اداری |
بهبود افق اندیشه |
71 |
34000 استاندارد |
نفت چی |
72 |
مدیریت دانش |
بانک مرکزی |
73 |
فرایند های آموزش |
ماموت |
74 |
مدیریت ارتباط با مشتریان CRM |
بم خودرو |
75 |
تجزیه و تحلیل شغل و گرید بندی |
عالیفرد |
76 |
مهارت های مدیریت |
جمعیت هلال احمر تهران |
77 |
CRM |
جمعیت هلال احمر تهران – در جریان |
سوابق پژوهشي:
- طرح پژوهشي كشوري با عنوان " بررسي روند پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره راهنمائي در دروس رياضي و علوم در سال ٨٢
- طرح پژوهشي كشوري (با عنوان" بررسي وضعيت اتباع خارجي (دانش آموزان افغاني و عراقي مشغول به تحصيل در ايران)در سال ٨٢)
- طرح پژوهشي كشوري با عنوان" بررسي وضعيت عملكرد مديران در مدارس راهنمايي سراسر كشوردر سال ٨٣
- طرح پژوهشي، توصيفي بررسي وضعيت شادماني در شركت سايپا يدك در سطوح مختلف كه منجر به تشويق اينجانب شد.
طراح و مجري كليه فرايند " طرح جذب مدرسين داخلي"در شركت سايپا يدك براي اولين بار
مقاله هاي علمي پژوهشي:
طراحي الگوي ارتقاء زنان به سطوح مديريت در سازمان هاي دولتي– فصلنامه علمي پژوهشي دراسات في العلوم
الانسانيه- دانشگاه تربيت مدرس.
- فراتحليلي بر شناسايي موانع ارتقاء زنان به سطوح مديريت در سازمانهاي دولتي – فصلنامه علمي – پژوهشي مشاوره
شغلي و سازماني . دانشگاه شهيد بهشتي.
شناسايي كاركنان كليدي و توانمند با استفاده از فرايند تحليل سلسله مراتبي ١٣٩٤ Pharma scope – AHP
- ارائه مقاله در پانزدهمين كنفرانس منابع انساني با موضوع شناسايي موانع ارتقاء زنان در سازمان هاي دولتي.
- ارائه مقاله خدمات ناب در صنعت خودرودر چهارمين همايش بين المللي صنعت خودرو سال ٩٥
- سخنران كليدي هشتمين كنفرانس آموزش و توسعه منابع انساني با موضوع " تغيير تركيب نيروي انساني و تاثير كرونا بر آن.
- سخنران تور تعالي گروه خودروسازي سايپا – منابع انساني و توسعه سازمان
مقاله هاي ترويجي و گردآوري:
- شادي ، حلقه مفقوده در سلامت جامعه- دوهفته نامه ژوانگه
- ترس در فرهنگ ايراني – چاپ در دو هفته نامه ژوانگه
- بررسي فرايند نيازسنجس آموزشي..... چاپ در مجله مشتري مداري شركت سايپا يدك
- بررسي فرايند طراحي آموزشي ...... چاپ در مجله مشتري مداري شركت سايپا يدك
- بررسي فرايند اجراي آموزشي ..... چاپ در مجله مشتري مداري شركت سايپا يدك