نوین تجارت
هیچ شرکت موفقی نمی خواهد باور کند که شکست ممکن است در نزدیکی اش باشد.با این حال، شرکت های موفق پیوسته شکست می خورند و شکستشان هم چشمگیر است .الگوی رایجی که دیده می شود این است : سال ها رشد سود درخشان و سپس سقوط ناگهانی .این موضوع ظاهرا به بخش یا ناحیه جغزاقیایی خاصی محدود نمی شود.این اتفاق برای شرکت های دارای فناوری سطح بالا و شرکت های دارای فناوری سطح پایین ،کسب و کارهای تولیدی و کسب و کارهای خدماتی ،در تمام بخش های صنعت و در سراسر دنیا ، رخ می دهد.چرا این اتفاق می افتد ؟مقصر دانستن رویدادهای خارجی مانند سیاست های دولت ،قوانین مالیاتی، تغییرات روندهای اجتماعی و موضوعاتی امثال بیماری های فراگیر کرونا و حرکات ضد اخلاقی رقبا ، تغییر ذائقه ی مصرف کننده و .....وسوسه برانگیز است.گاهی اوقات این طور نیست .با نگاه دقیق تر به این شکست ها متوجه می شویم که آنها از خودشان ضربه خورده اند. این قربانیان با محیط رقابتی در حال تغییر وفق پیدا نکرده اند.آنها تسلیم بیماری کشنده سکون شدند.
وقتی شرکت ها به آخر خط می رسند، احیای دوباره شان سخت خواهد بود . تحول یک شرکت بزرگ به رهبری برجسته ، منابع عظیم و نیک بختی بسیار نیاز دارد.
برای رسیدن به عملکرد پایدار و عالی ، شرکت ها باید در محیط رقابتی در جایگاه خوبی قرار گیرند و قلمروهای جذابی را برای رقابت و ایجاد مزیت رقابتی انتخاب کنند تا بتوانند به موفقیت برسند. هدف استراتژی کسب و کار این است. اما دنیا همواره در حال تغییر است ،بنابراین، شرکت هایی که به دنبال موفقیت بلند مدت هستند باید برای سازمان دهی مجدد استراتژی هایشان آماده باشند.این امر دست کم مستلزم چابکی و ظرفیت تغییر است، اما حرکت بدون فکر راه به جایی نمی برد . شرکت ها باید به صورت هدفمند در مسیر پیروی قدم بردارند و این امر به هوش استراتژیک نیاز دارد.
هوش استراتژیک سطوح متفاوتی دارد ، شرکت هایی با کم ترین سطح هوشمندی نمی دانند که نیاز به تغییر دارند یا اگر بدانند هم نمی توانند تغییر کنند. شرکت های هوشمند به تغییرات خارجی واکنش نشان می دهند و همگام با آنها پیش می روند ، اما هوشمند ترین شرکت ها سریع تر از این تغییر می کنند و محیط را به نفع خودشان شکل می دهند.
در دوره تربیت کارشناس حرفه ای استراتژیک با هدف ایجاد نگرش مبتنی بر تفکر های مختلف مدیریت ،برنامه ریزی استراتژیک و اجرای استراتژی و تبدیل استراتژی های سازمان به سطوح عملیاتی و پیاده سازی انواع استراتژی های توسعه ای ، انقباظی ، تدافعی،و استراتژی رقابتی و یادگیری اصول حاکم بر کنترل استراتژی ، به افزایش بهره وری ، اثر بخشی ،و توسعه هر شرکت و سازمان کمک خواهد شد
از ویژگیهای این دوره هوشمندسازی وظایف مدیریت در برنامهریزی، اجرا و کنترل است
تغییرات محیط آنقدر شتابان و بی رحمانه است که جز لاینفک همسوسازی با آنها فقط از طریق تاب اوری، چابک سازی و هوشمندسازی استراتژیک امکان پذیر است
هوشمندیسازی فرایندهای سازمان ضمن تضمین بقا و حفظ تعادل باعث ارتقا و توسعه آن خواهد شد
هوشمندسازی در برنامه ریزی استراتژیک
توانایی و پیاده سازی ، اجرا و کنترل استراتژیک
توانایی تاب آوری و چابک سازی استراتژی هوشمند
توانایی ایجاد و حفظ تعادل استراتژیک در محیط غیر قابل پیش بینی در کسب و کار.
کلیه مدیران ارشد سازمان ها و شرکت ها
صاحبان کسب و کار
علاقه مندان به حوزه ی استراتژی
نام : سيد عليرضا
نام خانوادگی: هاشمي
الف) تدریس : دروس تدریس شده همراه با مقطع و رشته تحصیلی و دانشگاه محل تدریس .
دورههای برنامهریزی استراتژيک- اجرای استراتژيک- کنترل استراتژيک- برنامهریزی عملیاتی- مدیریت تحول- تئوریهای سازمان و مدیریت- تئوریهای رفتار- استراتژي بازاریابی- استراتژيمنابع انسانی- استراتژي پروژه- استراتژي رفتار سازمانیجهت دورههاي – سازمانی- کوتاه مدت MBA- سازمان مدیریت صنعتی تهران
دورههای تدوین استراتژیهای ملی- اجرای سیاستگذاری و استراتژیهای ملی- استراتژي منابع انسانی جهت دورههای PHD - دانشگاه تهران (پردیس کیش و تهران)
دورههای مدیریت استراتژيک پیشرفته- برنامهریزی استراتژيک- اجرای استراتژيک- تحلیل سوات- سازمان استراتژي محور- مدیریت تحول- رهبری استراتژيک جهت دورههاي DBA و MBA و کوتاهمدت دانشگاه صنابع و معادن (تهران و شیراز)
دوره مدیریت استراتژيک پیشرفته- تئوریهای پیشرفته طراحی سازمان-برنامهریزی استراتژيک- اجرای استراتژيک- کنترل استراتژيک- برنامهریزی عملیاتی- مدیریت تحول دورههاي DBA و MBA- مدرسه کسبوکار ماهان
دورههای - استراتژي پروژه مدیریت استراتژيک پیشرفته-برنامهریزی استراتژيک- اجرای استراتژيک- کنترل استراتژيک- برنامهریزی عملیاتی- مدیریت تحول- تئوریهای سازمان و مدیریت- تئوریهای رفتار اجرا و ارزيابي استراتژيك جهت دورههاي DBA و MBA- مؤسسه آرمان
ترجمه :
كتاب «عملیاتی کردن استراتژی-ربنیاک» انتشارات آیلار
كتاب «مدیریت استراتژیک و پویاییهای سازمان-رالف، دی استیسی » انتشارات دوران
كتاب «روش تحقيق در مدیریت استراتژیک- رونی» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب « استراتژیهای رقابتی رسانه » انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «مدیریت استراتژیک در رسانه-لوسی کونگ» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
كتاب «روش تحقيق دادهبنیاد در مدیریت و بازریابی » انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «پیادهسازی استراتژی- مکلنان» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «مدیریت استراتژیک پروژه » انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «رویکردهای مدیریت استراتژیک-ویتینگتون» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب « مدیریت استراتژیک در کسبوکار ورزش » انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب « ناسازنماهای مدیریت استراتژيک » انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب « استراتژيهای جهانگردی» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «نقد تئوریهای مدیریت-رویکردی انتقادی و انعکاسی» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب « اهرمهای کنترل استراتژي-سایمونز» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «کنترل استراتژيک-کوئین» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «تئوریهای استراتژي-هیل و جونز» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «بنیادهای استراتژي-ویتینگتون» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «استراتژیهای پروژه» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «انگارههای استراتژي-استیفن کامینگز» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «چیستی و چگونگی استراتژي-مایکل گیبرت» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «استراتژيهای مارکتینگ دیجیتال» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب «اجرای استراتژیک ۱: شناخت و تئوری» انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
کتاب « اجرای استراتژیک 2: الگو و طراحی » انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
مرتبه علمی و پست سازمانی :۱- عضو هيئت علمي سازمان مديريت صنعتي
۲-مدیر گروه استراتژی کسبوکار ماهان
۳-مشاور پژوهشکده سما
سوابق تحصیلی :
کارشناسی : مهندسی پزشکی+ دانشگاه آزاد تهران جنوب، سال ۱۳۷۸
کارشناسی ارشد : مديريت بازرگاني + بازاريابي بينالملل، موسسه آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي، سال 1381
الگوی پیشبینی تقاضای نفت اوپک بر اساس الگوهای علّی ، موسسه آموزش و پژوهش مديريت و برنامهريزي ، 1381
دکتری تخصصی : مديريت بازرگاني-مديريت استراتژيك (گرایش)، دانشگاه علامه طباطبايي، سال 1392
الگوی رابطه عملیاتی کردن استراتژي و میزان تحقق اهداف استراتژیک: مورد مطالعه صنعت بیمه ، دانشگاه علامه طباطبايي، سال 1392